//Little Sweet Candy
a good friend :')
Friday 7 December 2012 | 06:08 | 0 ♥ Sweet Candy


assalammuailaikum , korang nak tahu tentang kawan atau sahabat ? memang kita mudah untuk cari kawan right ? tapi kita sukar untuk menemui sahabat yang betul-2 ikhlas dan memahami kita , sifat buruk yang sering belaku bila kita mempunyai kawan yang tikam kita dari belakang , depan cakap lain , belakang cakap lain jugak kan , biasa la kawan kan , bila susah baru cari , bila senang dilupakan , kawan macam nie memang kita akan rasa sakit hati sangat right ? tapi kita perlu bersabar dan meghadapi kawan yang berperangai macam nie , Allah itu maha adil kan , apabila kita diperbodohkan , dikhianat , di caci dan dihina , kita tak perlu membalas atau apa , kita berdoa dekat Allah supaya dia berubah tidak buat dekat orang lain , walaupun kita pernah terkena , tahu betapa sakitnya apabila terkena . myra pun banyak kali jugak kena , tapi cuba bersabar , myra meluahkan perasaan mengadu dekat Allah , dekat keluarga dan kawan yang boleh memahami . 
myra jugak ade seorang sahabat baik , tapi kini tidak ada lagi , dia dah kembali dekat kawan dia yang lama , its okay , myra tak kesah , dah myra tak kacau kegembiraan diorang , myra okay , watlek apabila ditikam dari belakang , biasa la kan , mulut cakap macam nie , tapi hati siapa la tahu kan , memang sukar untuk melupakan segala kenangan bersama sahabat baik yang kita anggap boleh kekal selamanya , tapi tak , semua tu tak disangka , tak boleh nak salahkan siapa , kita hanya merancang dan Allah yang menentukan segalanyaa , tapi myra bersyukur walaupun kegembiraan bersama sahabat itu hanya sekejap . 
kawan memang penting dalam hidup sehariaan kita , kawan la teman kita gelak-2 bersama , sedih bersama , adat laa sharing is caringg , hehe . but kita kena cari jugak kawan yang boleh bawa kita kehadapan , yang mempunyai masa depan yang cerah , bukannya cari kawan yang merosakkan kita , fikir positif apabila mencari kawan , kawanlah dengan orang yang ikhlas , jujur , memahami kita , mulut tak jahat , cari akhlak yang mulia okay ? haha , blablablaaaa . 
bagi perempuan berkawan dengan lelaki itu best , kelakar ,  betul-2 kawan lelaki memahami isi hati perempuan , dia tahu perempuan itu mempunyai sifat yang lembut dalam hatinya , menjaganyaa , memberi nasihat yang baik kepadanyaa .
bagi lelaki berkawan dengan perempuan itu seronok , manja . betul-2 kawan perempuan dia akan melembutkan hati lelaki , agar mempunyai sifat yang mulia terhadap perempuan ,memberi nasihat yang baik ,  
semua manusia tiada yang sempurna , semua manusia mempunyai kelebihan yang tersendiri , jika kita mengunakan akal , mata , mulut dan akhlak dengan sempurna , maka ramailah orang menyukai berkawan dan mendekati kita , jika kita tidak mengunakan akal , mata , mulut , dan akhlak yang sempurna , kita mungkin akan dibenci oleh kawan-2 yang mengenali kita , dari mulut , pandangan dan akhlak seseorang itu yang boleh orang tahu dia nie baik atau pun tidak , tapi kita pun kena jugak tahu dalamannya , bukan luaran sajaa , berhati-2 apabila memilih kawan . jangan mudah terpedaya dengan janji manis atau apa saja k ? bila dah terkena memang sakit sangat kita rasa , rasa menyesal mengenal diaa , jaga mulut kita apabila bercakap , kerana mulut badan boleh jadi binasa , kawan dengan orang yang ikhlas dan terima ia seadanya .
tak perlu la kita pandang hina dengan orang yang serba kekurangan , yang tiada paras rupaa , tak sama tahap dengan kehidupan jika kamu orang kaya , mereka juga manusia yang ada perasaan , mereka jugak perlukan teman untuk bermain , meluahkan perasaan , meminta pertolongan dan bermanja . if ada kawan yang ikhlas berkawan dengan kita , terima kita seadanya , jagalah dia , dan hargailah dia , sebagai mane dia menhargai kamu jagalah persahabatan , kerana andai sebuah persahabatan itu retak , ia akan menjadi seindah pertama saat ia bercantum kembali :'D

♥ ABOUT ME ♥

  
 

Hi Welcome :)
♥ Nur Amira Afrina ♥
♥ Twenty ♥
Allah
puts people in your life
for a reason and removes them from your life .
for a better reason :')

♥ Let's Shout Here ♥



♥ Credits To ♥

Skin By Little Miss : //Suhaila Roslan
Edit by : //MissLeft-handed
The Owner : //Myra Afrina